NUrSE LUVING HEArT- ~nursing~-

NUrSE LUVING HEArT- ~nursing~-
~~itS bout BEING able to LOVE people when they r in WEAKEST moment ~~

Rabu, 2 Jun 2010

LuV ma FAmiLY... MuaaaHH!!!

ABAH , MA.......


INSAN yang melahirkan ku, mendidik ku dan membesarkan ku gn bersusah payah hinggalah skang umo aku 21... huhuhu..



NORAINI BT YAHYA + ISMAIL B.YAAKUB



Abahku seorang guru yg berkaliber n ma ku pula suri rumah sepenuh masa dan setIa kepada suami dan anak2,




ALHAMDULILLAH



inSAyaALLAH, kan ku balas n kenang jasamu dan sentiasa dalam ingatanku..



aku harap aku dapat capai cita2 ku n membalas jasa abah n ma dengan membuktikan kejayaan aku..




aku ingin berjaya n tercapai sehinggalah sekurang2nye aku mendapat segulung ijazah.....
(barulah aku berpuas hati)
.....ijazah sarjana muda kejururawatan...U41 t, barula aku taraf gn doktor...

(..Sambung belajar 'nursing degree programme' samada secara 'full time' atau 'pjj' masing-masing ada kebaikan dan kekurangannya.

Jika kita ambil 'full time', kebaikannya adalah yuran murah serta dapat memberikan tumpuan penuh pada pelajaran. keburukannya pula, terpaksalah berjauhan dengan keluarga bagi yang tinggal di pulau borneo serta hanya dapat separuh gaji sahaja. Kesan pada perkhidmatan pula, jika kita ambil cuti separuh gaji(untuk belajar sepenuh masa) selama 2 tahun, maka tempoh perkhidmatan kita juga akan ditolak selama 2 tahun...ini menjejaskan seniority kita.

Jika belajar pjj pula, kebaikannya...masih dapat gaji penuh, tidak berjauhan dengan keluarga, tempoh perkhidmatan tidak ditolak serta layak mendapat cuti tanpa rekod selama 30 hari setiap tahun. Kita boleh memohon cuti tanpa rekod untuk menghadiri tutorial, peperiksaan, dan latihan amali. Keburukan...tentulah penat sebab belajar sambil bekerja...)

huhu.. t smpai mase aku fikir2 kan...



9 siblingS... 2 sisters n aku adelah anak yg ketiga.. ase besar tggjwb cuz aku punye 6 lg adik..

~~~ngeeeee ~~



Hidup memerlukan pengorbanan.
Pengorbanan memerlukan perjuangan.
Perjuangan memerlukan ketabahan.
Ketabahan memerlukan keyakinan. Keyakinan pula menentukan kejayaan.
Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan............





~~SYURGA ITU DITELAPAK KAKI IBU~~




Ketika kamu lahir, kamu menangis dan orang di sekelilingmu tersenyum.
Jalanilah kehidupanmu sehingga nanti, ketika kamu mati, kamu tersenyum dan orang di sekelilingmu menangis




Setiap hari kita adalah manusia yang berbeza. Semalam kanak-kanak. Hari ini remaja. Dan esok, hari tua. Semuanya menjadikan kita dan masa sungguh bermakna…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan